WorkCycles Snelle Semi-Transportfiets

Custom WorkCycles Secret Service semi-transportfiets

Nog een bijzondere transportfiets/stadsfiets van de WorkCycles skunkworks. Op basis van de onopvallende WorkCycles Secret Service fiets hebben we deze bijzonder stoere herenfiets met 8 versnellingen gemaakt.

Enkele bijzonderheden:

  1. Handgesoldeerd frame met matzwarte poederlak
  2. Frame-vaste voordrager
  3. Achteruit remgrepen met remkabels verborgen onder kurk stuurlint
  4. Shimano Nexus 8 versnellingsnaaf met shifter op stuurpen
  5. Shimano Nexave rollerbrakes met verkoelingschijven
  6. Naafdynamo, LED achterlicht met standlight en B & M halogeen koplamp
  7. Continental Sport Contact banden met een mooie gladde profiel
  8. Hebie chain-glider kettingkast

Terwijl deze “veloporteur” vrij normaal eruitziet neemt het eigenlijk veel werk om alles samen te passen. Bijvoorbeeld deze achteruit remgrepen passen niet in een stadsfiets stuurbocht zonder flink vijlen. Daardoor zijn zulke custom fietsen niet goedkoop: Deze kost zijn gelukkige eigenaar ongeveer €1300.

Maar dan is hij toch mooi en fietst heel fijn – verschrikkelijk snel en soepel voor een fiets die 35kg bagage voorop mee kan nemen. Is het dus zoveel geld voor een unieke en tijdloze fiets die je voor de volgende 30 jaar blij en trots gaat maken?

workcycles stoere herenfiets secret service shimano shifter op stuurpen transportfiets stuur met achteruit remgrepen

5 Responses to “WorkCycles Snelle Semi-Transportfiets”

  1. Alexander Says:

    This looks like exactly the bike I want!

    — Alexander from Minneapolis

  2. henry Says:

    We can’t send a single bicycle to the USA but perhaps you can convince one of our US dealers to build a special bike for you. You can find links to Workcycles dealers here:
    http://www.workcycles.com/workbike/internet-resources-links-for-workbikes.html

    Happy cycling!

    -Henry

  3. Bruno Barcelos Says:

    This is MY bike!!! I love it, Henry, thanks a lot! In fact, I love it soooo much that I do not want to take it back for the needed service!

    it is a cool bike!

  4. macfred Says:

    Nice bike!
    What kind of break levers were used?
    Your “Stuurpen shifter” is a great idea.
    Are you experienced with the Jtek bar end shifter.? http://www.sjscycles.co.uk/product-Jtek_Engineering-8-Speed-Jtek-Bar-End-Shifter-for-Shimano-Alfine-and-Nexus-Internal-Hubs–Right-Hand-19504.htm
    See you in August in one of your shops.I am looking for a new bike…

    Andy

  5. henry Says:

    Thanks Macfred. This bike probably has Tektro time-trial brake levers with the barrels ground down to fit into the 22.2mm handlebar. Since then we’ve sourced a large quantity of Dia-Compe reverse brake levers that fit city bike handlebars properly.

    The stuurpen shifter looks great though it’s not especially handy to use or remember which direction to turn. It unfortunately also cannot be combined with a front child seat. We’ve also tried the Alfine shifter but it’s just not a good fit on our handlebars and sticks way out making it to vulnerable. Next time we do this we’ll probably put the twist shifter on a short piece of a mountain bike handlebar end clamped somewhere convenient and out of the way.

    I’ve heard of the Jtek shifter thing but never seen it.

Leave a Reply